Mistr bluesové kytary Bernard Allison oslaví v dubnu v Praze umění svého otce Luthera
Text: Arts Marketing
Mistrovský bluesový kytarista BERNARD ALLISON se po dlouhých deseti letech vrátí do Prahy. 16. dubna 2025 v pražském Jazz Docku koncertně vzdá poctu svému otci, legendárnímu bluesmanovi Lutheru Allisonovi. Naživo totiž představí své nejnovější dvojalbum nazvané Luther’s Blues, které obsahuje dvacet otcových písní. I když se Bernard učil u velkých kytaristů Jimiho Hendrixe, Johnnyho Wintera a Stevieho Raye Vaughana, největší vliv na něj měl jeho otec a hudební rodina, ve které vyrůstal. Nikdy ale nezůstával u tradičního blues, vždy hledal svůj vlastní hudební jazyk, bluesový styl inovoval, posouval směrem do současnosti. Na koncertě v Praze se tak setkají rodinné kořeny se současným blues okořeněným funky a rockem. Současnou formu Bernarda Allisona ocenili návštěvníci loňského ročníku festivalu Blues Alive, takže Praha se má na co těšit. Více informací na www.livermusic.cz, vstupenky jsou již k dostání v síti GoOut.
Bernard Allison nazval své turné dle letošní aktuální desky, tedy Luther’s Blues Tour 2025. Nahrávka oslavuje hudbu Bernardova otce Luthera, skutečné legendy chicagského blues a centrální postavy labelu Ruf Records.
Kdokoliv, kdo někdy navštívil koncert Bernarda Allisona nebo poslouchal jeho desku, ví, jak moc pro něj znamená udržet při životě dědictví svého otce. „Hned od prvního dne jsem slíbil sobě i své matce Fannie Mae Allison, že vždy zařadím na každou desku, kterou nahraji, jednu nebo dvě otcovy písně,“ říká Bernard. Slib po celou dobu své hudební kariéry dodržuje, vždy na svých nahrávkách nebo koncertech hraje Lutherovy písně. Zároveň se věnuje stylu, který je více funky a rockověji zaměřený, který se liší od tradičního blues, ve kterém vyrostl. Jeho otec ho vždy podporoval, když Bernard hledal svůj vlastní hudební jazyk. Říkal mu, aby „hrál, jak to cítí“, než aby někoho kopíroval.
Logickým vyústěním se tak stalo letošní Bernardovo dvojalbum nazvané Luther’s Blues, které obsahuje dvacet skladeb Luthera Allisona v synově podání. Jde o výběr písní, které obsahovaly předchozí Bernardovy početné desky. Allison je sám pro tuto kolekci vybral. O remastering se postarali v Pauler Acoustics. Deska vyšla v roce 30. výročí labelu Ruf Records a více než třicet let od první Bernardovy nahrávky. Album Lutherʼs Blues tak nabízí dvacet skladeb jeho otce Luthera převedených do podoby pro 21. století od člena bluesové generace, která ho následovala. Nemusí jít třeba o nejslavnější Lutherovy skladby. Jak řekl Bernard, když dával dohromady, co zařadí na nové album – často si vybírá písně, které „na deskách mého otce zůstaly opomenuty a já jim dám nové vyznění!“.
Seznam skladeb se rozprostírá přes třicet let – od alba Hang On nahraného v Paříži v létě 1992, kdy bylo Allisonovi okolo 25 let, až po několik nahrávek ze zatím posledního studiového alba Highs & Lows, které se stalo číslem 1 na bluesové Billboard hitparádě v roce 2022 a zajistilo mu nominaci na bluesové album roku v cenách Blues Music Awards. Na desce najdou fanoušci i Bernardovy interpretace klasických skladeb Luthera Allisona jako Bad Love, Life Is A Bitch a Letʼs Try It Again. A nechybí ani píseň Serious, první vydaná v roce 1987. Syn ji nazývá jako tu „speciální, kterou hraji každý večer“ a věří, že to je nejpopulárnější otcova skladba na celém světě.
FB událost – www.facebook.com/events/912708590451651
Další koncert připravovaný agenturou Liver Music:
JJ GREY & MOFRO (USA)
27. 2. 2025 – Praha, Lucerna Music Bar
Vstupenky – GoOut
- Teplická Melodica vydává nové album s hvězdným hostem Russellem Gilbrookem z britské kapely Uriah Heep
- Červené LP Schodiště pokřtí 16. 1. v Malostranské besedě Jana Jelínková ze Sto zvířat
- Legendární kapela Už jsme doma má za sebou úspěšné měsíční turné v USA. Příští rok oslaví 40 let na hudební scéně
- Americká punkrocková kapela Bomb Cats vydává nové EP Move On
- Bára Zemanová jako královna večírků. V novém klipu si s nadsázkou hraje na Single lady
- Karin Ann je nejstreamovanějším umělcem ve Spotify GLOW Global playlistu a natočila nejúspěšnější hit Chrise Isaaka z roku 1989
Views: 747