Infected Rain, Up!Great
Publikováno: Sobota, 11.11. 2017 - 18:01:35

INFECTED RAIN, UP!GREAT
8. listopadu 2017, Praha, 007 Strahov

Text: Lukáš Loužecký

Večer dvou silných ženských hlasů. Tak by se dal nazvat koncert Up!Great a Infected Rain, který se odehrál 8. listopadu v pražském klubu 007 Strahov. Vzhledem k velikosti místa konání se dalo čekat, že v něm bude pěkně horko a pořádně namačkáno. A taky že jo.

Čeští zástupci tohoto večera vystupující pod názvem UP!GREAT se jako předkapela slavnějších kolegů jednoznačně osvědčili. V čele téhle party z Ostravy stojí zpěvačka Veronica, která předvedla svůj parádní hlas i smysl pro humor. Skupina se pohybuje na pomezí crossoveru a mnoha dalších stylů, takže její hudba je dostatečně různorodá a každý si v ní najde své. Veronica je opravdu divoká ženština, která to prostě umí na pódiu rozjet. Od začátku ohromovala diváky v klubu svým brutálním zpěvem a okamžitě si všechny získala. Ovšem ani její kolegové za ní nezaostávají a drtí tvrdé riffy jak na běžícím pásu. Publikum sice nerozjelo žádné výrazné pogo ani nic podobného, ale přesto bylo na všech vidět uspokojení z jejich kvalitního vystoupení. Rozhodně se jedná o band, který se může prosadit i v zahraničí. Vzdáleně mi připomínají kapelu Gaia Mesiah, ale jdou do toho po svém. Parádní úvod skvělého večera.

Ovšem nebudeme si nic nalhávat, většina lidí samozřejmě přišla na moldavské INFECTED RAIN a jejich nepřekonatelnou zpěvačku Lenu. Už od prvních tonů si získali všechny návštěvníky a rozpoutali v poměrně malém klubu slušné peklíčko. Valná část jejich odehraných songů pocházela z aktuálního alba 86. Zazněly songy Mold, Orphan Soul i Serendipity a dokázaly, že kvalita nového materiálu je opět na vysoké úrovní. Většina přítomných samozřejmě mohla oči nechat zejména na divoké a překrásné Leně, která střídala brutální i něžnější zpěv a pohybovala se do rytmu svým dokonalým tělem. I ostatní členové kapely se ovšem dostatečně přičiňovali a vysílali do světa svou nebesky ďábelskou hudbu.

Příjemně mě překvapil i zvuk tohoto klubu. Nebudu lhát, řadu let jsem v něm nebyl. Naštěstí byly hudba i zpěv více než dobře poslouchatelné, a nic tedy nenarušovalo takřka dokonalou atmosféru. V publiku jsem zahlédl i jedno velké číro, takže zástupci punkové scény se rovněž dostavili. Nechyběl ani circle pit nebo wall of death a hlavy s dlouhými vlasy létaly vzduchem nejen na pódiu. Samotná kapela si chválila neuvěřitelnou atmosféru, která se v menším klubu ještě umocňuje. Osobní kontakt je zde samozřejmě daleko lepší než na festivalech, kde nemáte možnost se k interpretům více přiblížit. A Lena se nebála svým fanouškům přiblížit prakticky na centimetry. Po koncertu se navíc objevila i u merchandisu a nadšeně se podepisovala, fotografovala a často i objímala. Prostě parádní ženská.

Infected Rain opět dokázali, že rozhodně patří k těm nejzajímavějším metalovým female fronted kapelám, a konkrétně u nás budou mít vždy vrátka otevřena dokořán. Asi se nikdy nedostanou na komerční úroveň Nightwish, ale to nic nemění na tom, že je svou tvorbou mohou v mnoha faktorech překonat.

Exkluzivní fotogalerie z celého koncertu zde!