Beth Hart
Publikováno: Sobota, 11.11. 2017 - 17:44:45

BETH HART
6. listopadu 2017, Praha, Forum Karlín

Text: Luboš Hnát

Americká zpěvačka BETH HART se po třech letech vrátila do Prahy, aby propagovala své aktuální album Fire On The Floor (2016). Tentokrát se její koncert odehrál v moderních prostorách téměř vyprodaného karlínského Fora.

Protože si Beth Hart do Prahy nepřivezla žádnou předkapelu, objevila se již krátce po osmé hodině na pódiu. Pro mnohé byl tento fakt překvapením. Ale zdálo se, že pro většinu příjemným. Každopádně zpěvačka hned od počátku dávala najevo, že je tady zejména pro svoje publikum. Už při první písni I Love You More Than Youʼll Ever Know Beth sestoupila z pódia a celou skladbu odzpívala přímo mezi lidmi. Obzvláště pro ty, kteří jí v tu chvíli byli nablízku, to byl první silný moment koncertu. Již od úvodních tónů se halou nesl křišťálově čistý zvuk, kterému nebylo co vytknout po celý večer, a navíc mu vévodil nádherný zpěvaččin hlas.

Beth Hart sice vyprodává haly pod svým jménem, ale na svou doprovodnou kapelu rozhodně nezapomíná. Pražskému publiku byli tedy postupně představeni všichni muzikanti. Členy její doprovodné kapely jsou Bill Ransom (bicí), Jon Nichols (kytara) a Bob Marinelli (baskytara). Beth Hart dokázala, že není jen skvělá zpěvačka, ale také výborná pianistka a kytaristka. Na piano si zahrála například ve skladbě Better Man, kterou věnovala svému manželovi. U rodiny zůstala i s písní ze zmiňované desky Fire On The Floor a ve skladbě Love Is A Lie zavzpomínala na problematické vztahy svých rodičů. Spolupráci s kytaristou Joem Bonamassou Beth připomněla v písničce I'll Take Care Of You.

Jen co dozněla první sloka překrásné balady Leave The Light On, začalo obecenstvo mohutně aplaudovat. Zpěvačka předváděla celou škálu svého hlasového rejstříku. V určitých chvílích zpívala chraplákem ostrým jako břitva, jindy hlas ztišila téměř do úplného šepotu. Koncert byl z převážné části k sezení, a zřejmě proto se v hale nevytvořila zvlášť bouřlivá atmosféra. Celý pražský koncert se nesl ve znamení křehčích písní, což k poklidnému plynutí večera pravděpodobně také hodně přispívalo. Na setlistu tak chyběly vypalovačky jako Bang Bang Boom Boom, na které se možná nemalá část publika těšila, když ale zazněla krásná Mama This Once For You, byli dojati snad všichni. Po ní se už zpěvačka rozloučila a společně s kapelou opustila pódium. Při závěrečném přídavku začalo publikum přece jen vstávat a Beth Hart se tak zaslouženě dočkala ovací vestoje.

Potěšující zprávou je, že se Beth Hart 29. listopadu 2018 do Fora Karlín vrátí a její fanoušci s ní budou moci prožít další nezapomenutelný večer.