The Pant – Out There
Publikováno: Pátek, 01.11. 2013 - 19:57:59

THE PANT – Out There
Vlastní náklad / 41:25

The Pant brázdí vody tuzemského hard & heavy rybníku už nějaký ten pátek a o pozornost se letos hlásí aktuálním počinem Out There. Tuhle partu tří výborných muzikantů asi netřeba blíže představovat, ale pokud by vám přece jen jméno formace z Břidličné nic neříkalo, jen nastíním, že pánové se s tím nijak nemazlí, hrnou to hezky od podlahy v drsném rock'n'rollovém duchu, který pravidelně dochucují hardrockovými a heavymetalovými přísadami. Proti ostatním kapelám pohybujícím se v podobném žánrovém rozpoložení mají přece jen něco navíc a na novém albu to bezezbytku jen potvrzují.

Dlouholeté zkušenosti podtrhují bezvadnou hráčskou vybavenost, takže i náročnější posluchač si zde dopřeje spoustu řekněme 'uměleckých' momentů, přestože nahrávka jako taková má ambice zaujmout především fanoušky vyžadující hlavně pořádnou dávku energie, která je nejen nabije, ale přiměje i k nespoutanému podpódiovému dovádění. Ty muzikantské parádičky lze tedy brát jako takový bonus navíc. V tomto směru hrají 'první housle' zejména kytarista Víťa Jelínek – ani jednu ze skladeb nezapomene ozdobit neopakovatelným sólem či zajímavou vyhrávkou, a to v technicky dokonalém provedení a s patřičným starorockovým feelingem – a bubeník Tomáš Vaca, naprosto přesný, přitom i dostatečně 'živý', kreativní, místy i pěkně 'najjazlý'. Frontman Roman Kočiřík se více než techniky drží klasického muzikantského rčení „basa tvrdí muziku" a jeho přednosti hledejme především v hlasovém fondu. Za ta léta skvěle vyzpívaný – přesně ví, kdy je třeba rockově přitlačit na pilu či citlivě ubrat. Technikou zpěvu občas připomíná Blaze Bayleyho – v polobaladě You Are Leaving a Evening Rain dokonce i barvou. I melodie v jeho podání znějí hodně dobře. Nejsou popově přeslazené, přesto působí velice přitažlivě a nechybí jim jasný hitový potenciál – titulní Out There, Here We Go, I'm Not Afraid. U dvou posledně jmenovaných songů mě napadá, že tohle by mohlo určitě zachutnat i příznivcům Witch Hammer, se kterými právě jedou turné. The Pant mají totiž dost podobný pohled na svět, kde rock'n'roll je králem.

Přestože zde na klasické postupy samozřejmě narazíme, deska nejeví známky vyčpělosti, zní opravdu svěže a při balancování mezi různými tempy (dá se říct i styly) neztrácí rovnováhu ani posluchačovu pozornost. Čerstvost určitě pramení i z výborně zpracovaného zvuku. Standa Valášek a Šopa, to je nepochybně záruka kvality a i v tomto případě se mu podařilo namíchat zvukový koktejl přesně vystihující charakter kapely. Čistota a dynamika bicích skvěle reflektují moderní hard & heavy sound, kytara není zbytečně afektovaná a velmi dobře podtrhuje zmiňovaný rock'n'rollový feeling, i když umí samozřejmě vytasit i pěkně ostré heavy drápky, no a basa – jak už bylo řečeno – tvrdí muziku, v tomto případě hezky čitelně a robustně. Tak jako většina alb obsahuje i Out There nějaký ten bonus. Saxofon v You Are Leaving je vskutku zajímavou netradiční vložkou, ovšem akustický cover Don't Walk Away (úvodní song z minulého alba Louder!) vás dokonale sestřelí. Opravdu výtečně zpracovaná předělávka. Vřele doporučuji, stejně tak jako celé album.

minimum 1, maximum 5 Jiří Olszar