inzerce

ROCKSHOCK - www.irockshock.net
>>> VYHLEDÁVÁNÍ

Pokročilé vyhledávání


>>> HLAVNÍ MENU

  H L A V N Í   S T R Á N K A
  K O N T A K T Y   &   I N F O

  A K T U A L I T Y
  K A L E N D Á Ř   A K C Í
  VIDEO SHOCKPARÁDA

  R E C E N Z E
  R E P O R T Á Ž E
  F O T O G A L E R I E
  ROZHOVORY & PROFILY
  V Ý S L E C H
  SPEAK ENGLISH OR DIE
  S O U T Ě Ž E

  U N D E R G R O U N D
  Z Á K U L I S Í
  S T O P   -   T I M E
  A R C H I V   Č L Á N K Ů
  PŘEHLED RUBRIK


  ROCKSHOCK NA FB

>>> P A R T N E Ř I

  N A Š I   P A R T N E Ř I

>>> RECENZNÍ TIP


WITCH HAMMER
  – D-Generace

Další recenze zde!

>>> VÝSLECH


Jan 'Skleník' Sklenář
Mirek Dvořák
Milan Hoffmann
Kečup
Loco Loco
Tonda Rauer
Pavel Pešata
Bobby Floutek
Jožin 'Nogando' Noga
Marek 'Mára' Dostál
Tom Wouda
Witch Hammer
Gate Crasher

>>> WEBY REDAKTORŮ


Osobní web Františka Kovače

Osobní web Jiřího Rogla

Osobní web Jiřího Olszara

Web redakčního spolupracovníka Pavla Bartase

Osobní web Mirka Valenty

Osobní web Luboše Hnáta

Hans Zimmer
Publikoval: JO - Neděle, 18.06. 2017 - 16:21:46
Rubrika: Reportáže

HANS ZIMMER
2. června 2017, Bratislava, Zimný štadión Ondreja Nepelu

Text: Michala Nováčková
Foto: archiv Hanse Zimmera

Pro ty, kteří propadnou hudbě jakéhokoli žánru, je živý koncert pokaždé silným zážitkem. Když ale patříte mezi fanoušky filmové hudby, husí kůže je jen střípek toho, co během koncertu zažijete. Hudba německého skladatele HANSE ZIMMERA ve vás vzbudí takové pocity, o nichž jste neměli ani tušení, že jste jich schopni.

V pátek 2. června 2017, v 19 hodin 40 minut, na pódiu bratislavské haly Ondreje Nepely, odstartoval aranžmá skladeb z filmů Řidič slečny Daisy, Sherlock Holmes a Madagaskar, jeden z koncertů Live On Tour 2017, Hans Zimmer svou bezmála dvouhodinovou show. Zprvu trochu nevinná úvodní rozehřívačka, při níž se bratislavskému publiku postupně začal tajit dech, vyústila ve střemhlavý skok do vyšších hudebních sfér. A hned po první skladbě bylo jasno, bude to síla. Zimmer se svým týmem hudebníků a vokalistů už po prvních minutách koncertu udal jasná pravidla večera, s nimiž se publikum bezprostředně ztotožnilo. Pravidla světa, kde lze hudbu nejen slyšet, ale i vidět. Kde každá melodie, každý akord a každý tón pod sebou skrývají konkrétní příběh s konkrétními emocemi. To je svět filmové hudby. Hudby, která vytváří emoce a vyvolává barvité vzpomínky na ty nejzásadnější momenty ze současné kinematografie. Krvavý příliv a Andělé a démoni. Filmy, které od sebe dělí čtrnáct let a které žánrově nejdou zrovna ruku v ruce. Zimmerův tým dokázal z těchto dvou zdánlivě protichůdných kompozic vykřesat jedinečný tandem skladeb, ve kterém měl poprvé prostor i šestnáctičlenný pěvecký sbor. Z následného dramatické vokálu Czariny Russell ve skladbě We Are Free z filmu Gladiátor běhal mráz po zádech, a to i přes třicetistupňové vedro, snad každému. Troufám si říci, že právě tato skladba strčila do kapsy i tolik očekávaný soundtrack z Pirátů z Karibiku, který po melodiích z filmů Lví král a Šifra mistra Leonarda uzavřel první část koncertu.

Snímek Pravdivá romance režiséra Tonyho Scotta a scenáristy Quentina Tarantina je typický nejen svým obsahem, ale především ústřední hudební linkou Youʼre So Cool, tvořenou elektronickým xylofonem, kterou jak jednou uslyšíte, nedostane ji z hlavy. A právě tato dnes již kultovní odrhovačka otevírala druhou část bratislavského koncertu, v níž se Zimmer, jak sám uvedl, zaměřil na filmové 'superhrdiny'. Zazněly tak skladby z filmů Muž z oceli, The Amazing Spider-Man 2, Temný rytíř povstal, Tenká červená linie nebo dech beroucí skladba s mohutným varhanním motivem z oscarového filmu Interstellar. Dozněly poslední tóny kláves, smyčců, kytar, bicích... Vokalisté dokončili své partitury, v sále se setmělo... Po pár vteřinách ticha, které je jen jakýmsi popadnutím dechu vyčerpaného publika, prostoupil prostory bratislavské arény prudký aplaus, který vygradoval v bezprostřední 'standing ovation'. Síla! Po krátké děkovačce se hudebníci opět chopili svých nástrojů, aby publiku naservírovali poslední dávku. Pomyslná kovová káča se roztočila a publikum, stejně jako hlavní hrdina mysteriózního thrilleru Počátek, okamžitě pochopilo, že tohle není sen. Plíživé smyčcové linky s dominantní basovou konturou vtáhly všechny znovu do hry. Bratislavské publikum se ještě naposledy zhluboka nadechlo, nechalo se unést snovou realitou Zimmerovy hudby, a vstřebávalo tak plnými doušky poslední takty skladby, jež dokonale uzavřela kruh soundtrackového večera.


 
>>> ODKAZY

  Prohledat rubriku

  Najít další články autora

 Nejčtenější článek rubriky Reportáže:
Guns N' Roses, Sebastian Bach, Avenged Sevenfold

>>> MOŽNOSTI

 Vytisknout článek Vytisknout článek


  Diskutovat o tématu


   Sdílet článek...
 


Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.
ROCKSHOCK - www.irockshock.net

(c) František Kovač + Rockshock, 2005 - 2011: texty, grafické prvky, přizpůsobení systému United-Nuke, serverová a portálová administrace. Všechna práva vyhrazena.
ISSN 1804-3046. Další publikování nebo jiné šíření obsahu serveru je bez předchozího výslovného souhlasu provozovatele zakázáno. Za obsahovou správnost a právní
bezchybnost publikovaných textů odpovídají výhradně uvedení autoři. Pokud není uvedeno jinak, pocházejí použité fotografie z archivů na nich zobrazených umělců.
Powered by Copyright © UNITED-NUKE. Všechna práva vyhrazena. Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.06 sekund